Neurologijos mokslas gali būti pasitelkiamas sukurti pranašesnius interneto puslapius. Pateikiame lengvus ir efektyvius būdus, kaip galima panaudoti neurologijos mokslą sukurti interneto svetaines, kurios patraukia dėmesį, palieka įspūdį lankytojui. Pažymėtina, kad tai ypač aktualu ruošiant titulinius, reprezentacinius interneto svetainių puslapius. Juk būtent pirmas įspūdis turi būti neišdildomas, kad potencialus klientas nenorėtų palikti jūsų interneto svetainės ir pasižvalgytų.

Sunku apsispręsti, kai smegenys apkraunamos daugybe informacijos

Svarbu žinoti, kad mūsų smegenys nedirba efektyviai, kai pateikiama daug informacijos vienoje vietoje, nes tai priverčia galvoti apie daug dalykų vienu metu, o tada sunku atsirinkti, pasimetame. Kartu tai apsunkina sprendimų priėmimą, o tada paprasčiausiai to sprendimo priėmimą nukeliame arba visai pamirštame. Jei sunku priimti sprendimą pirkti ar nepirkti prekę, naudotis ar nesinaudoti siūloma paslauga, mes tiesiog atsiribojame nuo atsakomybės ir nieko nedarome, kai esame neužtikrinti.

Puslapio lankytojus blaško interneto svetainės, jų tituliniai puslapiai, kuriuose talpinama daugybė informacijos, o ta informacija apipavidalinama skirtingomis dizaino detalėmis, tokiomis kaip neaiškūs mygtukai, Flash animacijos, kurios išblaško. Nežinomybė ir neaiškumas atstumia potencialų klientą nusipirkti prekę ar paslaugą.

Kompetentingi interneto svetainės kūrėjai, internetinės prekybos specialistai žino, kad puslapio nereikia apkrauti nereikalingomis detalėmis ir informacija, kuri ne sukoncentruotų dėmesį į siūlomą paslaugą ar prekę, o jį išblaškytų. O tai nepadeda parduoti prekės arba paslaugos. Svarbu į interneto svetainę talpinti tai, kas aktualiausia ir svarbiausia. Dėl to reikia vengti nuotraukų, vaizdelių, nesusijusių su interneto puslapio turiniu. Nereikalinga informacija – netinkamai išblaškytas potencialaus kliento dėmesys.

Įsiminti nebereikia, nes padeda Google paieška

Naujosios technologijos pakeitė ir atminties, įsiminimo sampratą. Svarbu mokėti ieškoti informacijos, mokėti kritiškai ją vertinti, o ne įsiminti. Telefono adresų knygelė, įvairūs kalendoriai su priminimų funkcija, interaktyvūs žemėlapiai leidžia smegenų apkrovą palengvinti – daug dalykų galima paprasčiausiai neįsiminti, nes bus, kad jums primins ar padės prisiminti.

Skubančiam, daug žinoti norinčiam žmogui kuriamos įvairios programos, kurios padeda prisitaikyti prie įtempto gyvenimo ritmo. Turime sukurtų ateities paieškų rezultatų prognozavimo sistemų, pavyzdžiui, Google Now ir Cortana. Vos pradėjus ieškoti informacija jau pateikiama, siūlomi įvairūs pasirinkimo variantai. Tikriausiai pastebėjote, kad įvedus žodį ar frazę Google bando atspėti, ką mes mąstome, ko norime, ką siekiame sužinoti ar surasti. Google žino daug daugiau nei galime įsivaizduoti: mūsų buvimo vietą, jei naudojamės Gmail paslaugomis, pomėgius, dominčias sritis, bendravimo su draugais temas. Tai padeda atspėti mūsų poreikius.

Yra daugybė leidinių, straipsnių, kuriuose mokoma neapkrauti smegenų. Pavyzdžiui, D. J. Levitin’o knygoje „The Organized Mind: Thinking Straight in the Age of information Overload” siūloma mažiau pasikliauti mūsų smegenimis ir pasitelkti kitus būdus, kurie padėtų mums greičiau rasti norimą informaciją. Galima nuolat užsirašinėti svarbią informaciją mums lengvai pasiekiamose vietose, naudoti užduočių programėlę.

Užduočių tvarkymo metodikoje „Getting Thing Done“ D. Allen’as skatina užsirašyti užduotis, tikslus, kurie turi būti įvykdyti ir padaryti. Jei viską saugosime tik mintyse, versime save jaudintis, daug dalykų pamiršime, kelsime stresą.

Ankstesnė interneto svetainės lankytojo patirtis – tai, kas turėtų būti pamatas kuriant interneto puslapį

Žmonėms interneto svetainės – ne naujiena. Jų aplankė daug ir žino, kaip jos veikia. Verta naudoti panašius interneto puslapio dizaino elementus, schemas, kad suteiktume galimybę interneto svetainės lankytojui naudotis ir ieškoti reikiamos medžiagos paprastai, nesukeliant papildomų problemų. Kitu atveju interneto svetainės lankytojas turės skirti daug laiko, kad suprastų, kaip reikia naudotis interneto svetaine, o tai jį gali išgąsdinti ir paskatinti ieškoti paprastesnio varianto.

Smegenims reikia paprastumo ir aiškumo, jos ieško būdų pasiekti reikalingą informaciją paprasčiau. Venkite neaiškių, sudėtingų terminų apibūdindami savo prekes ar paslaugas. Jeigu parduodate, pavyzdžiui, namų dizainerio paslaugas, stenkitės vengti tos specifikos terminų – juos keiskite paprastais, visiems žmonėms suprantamais paaiškinimais, gyvenimiškais pavyzdžiais. Pateikiami ankstesni paieškos rezultatai taip pat palengvintų interneto svetainės lankytojo apsilankymą ir suteiktų jam aiškumo: taip būna paprasčiau prisiminti, kas domino, ko ieškota, ko norėta ir lengviau pasiekiama. Tokiu būdu užtikrinama, kad interneto svetainės lankytojas ras tai, ko ieško. Galima pateikti ir panašių paieškos rezultatų – gali būti, kad tai būsimam klientui padės ieškoti norimos prekės ar net sudomins nauju dalyku.

Kuriant interneto svetainę svarbiausia įsijausti į interneto svetainės lankytojo vaidmenį ir klausti „Ko aš čia ieškočiau?“, „Kas mane domintų?“, „Kokius raktažodžius vesčiau, kad surasčiau tam tikrą dalyką?“. Labai dažnai įmonėse vartojami terminai ir raktažodžiai, kurie svarbūs ir aktualūs jiems ir, kaip jie mano, klientams. Dažna problema ta, klientai ir įmonės specialistai tos pačios informacijos ieško į paieškos lauką įvesdami skirtingus žodžius ir frazes. Tad aktualu nuolat sekti ir analizuoti savo interneto puslapio lankomumą, o viena iš priemonių tai daryti – Google Analytics.

Logiškas interneto svetainės informacijos grupavimas, hierarchijos kūrimas

Vienas iš būdų palengvinti interneto svetainės lankytojo naudojimąsi jūsų interneto svetaine yra informacijos grupavimas pagal temas ir pagal hierarchiją. Taip žmogus gali aiškiai matyti, kur ir kaip galima ieškoti to, kas domina. Be to, išvengiama gausybė padrikos informacijos, kuri trukdyti susikaupti, ieškoti ir atrasti.

Smegenys trokšta tvarkos ir dėsningumo. Pavyzdžiui, šiame internetinės parduotuvės „Zappos“ pavyzdyje: „Zappos“ sukūrė mini kategorijas, kad žmonės galėtų susirasti norimą informaciją greitai ir lengvai (Mini kategorijų pavyzdys, internetinėje parduotuvėje zappos.com). Jei norime sužinoti daugiau informacijos, „Zappos“ suteikia galimybę galimiems klientams žemesnėje puslapio dalyje rasti daugiau informacijos apie ieškomą produktą. (nuotraukos)

Interneto puslapio informacijos grupavimas: spalvos ir formos svarba

Tam tikros formos ir spalvos gali padėti grupuoti interneto svetainės informaciją. Formomis ir spalvomis galima paryškinti, pabrėžti esminius duomenis, atskirti informaciją pagal svarbą, surūšiuoti ją pagal grupes. Interneto svetainės lankytojams patogus grafinis ir spalvinis apipavidalinimas leidžia paprasčiau naudotis interneto svetaine.

Žemiau yra pateiktas spalvų ir formų grupavimo pavyzdys: galite matyti, kaip grupuojamos spalvos, formos ir skirtingi dydžiai. Tai padeda žmonėms greičiau susigaudyti interneto puslapyje. Pagal spalvas ir formas galima suprasti, kokiai temai priskirta informacija (Nuotraukos: interneto puslapio informacijos grupavimas pagal spalvą ir formą).

Tarpai tarp skirtingų temų grupių padeda suprasti, kad tai yra skirtinga tema. Kaip atrodo panašus grupavimas interneto svetainėje galite pamatyti pavyzdyje žemiau: (paveikslėlis).

Interneto puslapio „studio4d.lt“ dizaino elementai surikiuoti pagal dydžius ir formas. Galime pastebėti, juoda forma, kurioje yra paslaugų ikonos, leidžia priskirti šiuos dizaino elementus vienai temai. Paslaugų aprašymai pagal dydį atrodo mažesnės svarbos, bet pagal jų užimamą panašų plotą suprantame, kad visų paslaugų aprašymai yra vienodos svarbos. Raudonas pavadinimo užrašas „Mūsų paslaugos“ išsiskiria iš kitų tekstų savo dydžiu ir spalva, dėl to jis mūsų dėmesį patraukia pirmiausia. Taigi kiekviena detalė, jų išdėstymas gali padėti mūsų smegenims atsirinkti pagrindinę infromaciją.

Puslapiai, kuriuose informacija nėra grupuojama aiškiai, pavyzdžiui, pagal formas ir spalvas, kuria tam tikrų sunkumų interneto puslapio lankytojams. Interneto puslapio naudotojui apsilankymas tampa sudėtingesniu, nes turi išmokti naują jūsų puslapio informacijos grupavimo metodą. Pauzės, nepatogumai, patirti apsilankius tokioje interneto svetainėje, atsiliepia ir jos pardavimams.

Interneto puslapis, kuris neleidžia nerimauti potencialiam klientui

Informacijos gausa gali gąsdinti interneto svetainės lankytoją, todėl reikia pagalvoti, ar verta potencialų klientą atbaidyti informacijos pertekliumi. Kartais puslapio kūrėjai, interneto puslapio administratoriai ir internetinės prekybos (angl. online marketing) specialistai stengdamiesi būti informatyvūs pateikia labai daug informacijos potencialiems klientams. Kadangi potencialus klientas į jūsų interneto svetainę užsuka įsigyti tam tikrą prekę ir paslaugą bei apie ją sužinoti esminę informaciją, susidūręs su dideliais prekių aprašais gali išsigąsti ir tiesiog negaišti savo laiko.

Klaidos kuriant internetines parduotuves ir būdai jų išvengti

Įmonės dažnai priima tokius informacijos išskirstymo sprendimus, kurie neigiamai nuteikia interneto svetainės lankytoją. Pavyzdžiui, nedera įmonės pradiniame puslapyje pateikti produktų grąžinimo politikos informacijos, nes interneto puslapio lankytojas dar net nenusipirko prekės. Tokia pirminė informacija gali nuteikti neigiamai net nepradėjus ieškoti prekės, nes įmonė jau rūpinasi jos grąžinimu. Be to, reikėtų vengti mygtukų „pirk dabar“ tituliniame puslapyje. Geriausia sutelkti dėmesį į tai, kas sukeltų teigiamas emocijas potencialiam pirkėjui: unikalią paslaugos ar produkto papildomą vertę, pavyzdžiui, pristatymo kainas, pristatymo laiką. Taip galima patvirtinti, kad puslapio lankytojas užsuko į patikimą įmonę.

Kita klaida – privatumo politikos skelbimas tituliniame interneto parduotuvės puslapyje. Šią informaciją reikėtų paminėti kuo vėliau: jei ji bus paminėta prieš pat apsisprendžiant pirkti prekę ar ne, galimi klientai gali išsigąsti.

Teigiami atsiliepimai, rekomendacijos, sertifikatai, socialinių tinklų nuorodos yra tai, kas turėtų puikuotis tituliniame puslapyje. Teigiamos apsipirkusių žmonių nuomonės, kokybės ženklai potencialų klientą paskatins jaustis tvirčiau, ramiau, užtikrinčiau.

Kaip neurologijos mokslas padeda kuriant interneto puslapius?

Žinios apie klientų poreikius, jų reakcija į vieną ar kitą informaciją, jos pobūdį ar išdėstymą gali padėti sukurti geresnį, patrauklesnį interneto svetainės dizainą. Pakliuvęs į interneto svetainę, kurioje informacija suskirstyta į grupes ir nėra apkrauta pašaliniais vaizdeliais ar nuotraukomis, tam tikros temos suskirstytos pagal temas ir spalvas, žmogus jausis saugiai ir užtikrintai, kad viskas atitinka jo poreikius, galimybes. Neurologijos mokslo medžiaga padeda atkleisti klientų lūkesčių paslaptis. Įmonės sužino, kaip pateikti informaciją, kaip sukurti ir išdėstyti  dizaino elementus, kad tai padidintų pardavimus ir interneto svetainės lankomumą.

Namas iš blokelių | Elektroninių parduotuvių nuoma